donderdag 22 augustus 2013

ons koekemannetje

Fergus is de laatste weken enorm gegroeid. Niet alleen dat, hij is ook gaan kruipen en probeert met man en macht op te staan. Hij is beresterk en verschuift doodleuk de tafel of de stoelen en heeft een speciale voorliefde voor snoeren en stekkers. Hoe hij het doet weet ik niet, maar we hebben al een paar keer losse stekkers gevonden of zoals gisteren Aoife die riep: Mama Fergus heeft de televisie uitgezet - had hij de stekker uit het stopcontact getrokken, en geloof me, die zijn erg stroef hier ten lande.
Het was dus hoog tijd dat ik zijn ledikantje verlaagde.

eerst ging hij nog in volle vaart achteruit
wat wel wat interessante situaties opleverde (hier is hij de onderkant van de stoel aan het lospeuteren en opeten)

maar sinds we vorig weekend bij Holly, Ema, Eric en 'baby Manchester' (volgens Aoife die even niet op Francesco kon komen) zijn geweest, en Franci daar rondkroop, en een paar dagen later ook onze overburen een kruipende baby meebrachten was het afgelopen zaterdag opeens raak. Grappig toch hoe keer op keer contact met kindjes van de eigen leeftijd zowel Aoife als Fergus op het idee brengen om de volgende stap te zetten in de ontwikkeling!
Fergus eet nu ook heel graag fingerfood en krijgt elke dag voor de lunch een boterhammetje met smeerkaas en naast zijn hapje voor het avondeten ook kleine stukjes van ons eten om mee te oefenen.

Gisteren nam hij het heft zelf in de hand en pakte (na de televisie te hebben uitgezet) een van Aoife's cream crackers af (Mama, Fergus heeft mijn cracker afgepakt! -- waarom heb ik het gevoel dat ik dit soort kreten nog geregeld zal gaan horen van haar?). Ik zette hem weer midden op het kleed terwijl zij Despicable Me keek, en toen ik even later weer kwam kijken trof ik meneer en mevrouw zo aan:
hij was naar haar toegekropen en naast haar gaan zitten om televisie te kijken en haar appeltje te eten.
En Aoife vond het wel best.

1 opmerking: