maandag 15 juli 2013

Race for Life

Na met mijn app tot en met 25 minuten te hebben leren rennen was het gisteren tijd om het geleerde eens in de praktijk te brengen op de Race for Life in Ilkley. Rosemary en ik hadden over en weer gesmst om te beslissen was het tenue zou moeten worden van 'the Monas', (Rosemary, Sarah, Josie, Josie's schoonmoeder Sheila, Cara, Maya, Mary en ik) en we hadden gekozen voor superhero capes in roze satijn.
Dus...


en de rest:
(note to self: voortaan niet meer naast 13-jarige sprieten op de foto gaan staan!)

Het was b l o e d h e e t.  Geen schaduw, geen wind en minstens 28 graden, dus hoewel we erg blij waren (en zijn) met het zomerse weer, het waren niet echt de optimale omstandigheden om eens vijf kilometer in te gaan rennen. Zeker niet na een week van  baggernachten omdat Fergus ziek was en hoge koorts had (virus zei de dokter) en Aoife nu ook dat virus lijkt te hebben. Ook mijn drie blaren, opgelopen op mijn laatste trainingsrondje omdat ik wegens niet kunnen vinden van mijn sokken voor het gemak maar even met blote voeten in mijn sportschoenen was gaan rennen, hielpen niet.

Maar goed. Na mezelf in de afdeling joggers te hebben ingedeeld begon het festijn. Ik was Mary en Cara an Maya al gauw min of meer uit het oog verloren (deze note to self had ik niet eens nodig, want hoe kan ik met mijn zowat veertigjarige lichaam in 's hemelsnaam meekomen met die jonge pubers?) maar goed, om een lang verhaal kort te maken: het ging best goed, ik heb wel hier en daar kleine stukjes gelopen in plaats van gerend maar mijn einddtijd was 33.33 minuten, en als je bedenkt dat ik normaal geproken met 5 minuten warm up, 25 minuten rennen en 5 minuten cool down net vier kilometer loop moet ik toch iets goed gedaan hebben.
(dat witte vlekje ben ik)
aangemoedigd door deze fan:

onze 'winnares' Mary, die er 26 minuten over deed
en granny en Sheila in de bezemwagen!
en allemaal voor het goede doel: Cancer Research UK, waarvoor we met onze groep zo'n £250 pond hebben opgehaald! Hoera!

Na afloop gingen we picknicken en deed Fergus zijn cheerleadingroutine ook nog even buiten de wagen dunnetjes over:
na te zijn gevoerd door Mary

en Aoife deed haar versie van the Ashes (dat cricket... daar moet ik me toch eens in gaan verdiepen want ik snap er geen snars van!)
en grandad toekeek en zag dat het goed was

mijn eerste 'medaille'! yes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten