donderdag 11 april 2013

een heel voorzichtige lente

ik hoor overal mensen online klagen over de lange winter, en dat de lente maar niet wil komen, en ik weet niet of het nou eraan ligt dat ik dat inmiddels gewend ben, na ruim drie jaar in Lancaster, of dat het hier wel mee is gevallen met het winterse weer (geen sneeuw hier!), of misschien zijn het de hormonen, maar mij doet het niet zoveel... En dat van iemand die notoir slecht tegen het winterlicht kan! Inderdaad, we hebben nog niet zoveel zon gezien, en de zomerkleren zijn nog lang niet uit de kast gekomen, laat staan Aoife's en mijn nieuwe saltwater sandals. Maar het is droog en heel voorzichtig steeds ietsjes minder koud (heel koud dat is het hier maar zelden, en echt onder nul hebben we het dit jaar niet gehad) en duidelijk lichter... dus ja. Een voozichtige lente en we doen het er maar mee, ik verwacht niet anders.
We zijn naar Cartmel geweest. Padraic en ik hebben daar vorig jaar onze trouwdag gevierd, en nu namen we Aoife en Fergus mee. Niet uit eten in het sterrenrestaurant, of zelfs maar het kleine zusje van l"enclume, maar het dorp in, kaas en brood kopen en in de speeltuin spelen, terwijl Fergus en ik bij een warm vuur boven in het oude postkantoor (nu cafe) zaten te voeden.
Mag ik even for the record iets melden over die bakkerij? Op de gok kochten we er nog twee late hot cross buns. WAUW!! Note to self: ergens anders hot cross buns kopen volgend jaar heeft geen zin, ik ben verpest voor het leven, deze waren ultiem lekker. Niets meer aan doen. Jammer dat het maar een keer per jaar pasen is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten