zaterdag 9 februari 2013

een winterbaby

een baby in de winter krijgen is extra veel dekentjes maken en inslaan, en knuffelige berenpakken (ik heb altijd al een robijntje willen hebben...)
maar ook het weer tegen hebben. Nou hadden wij hier geen sneeuw en bijna geen ijs, maar het is winter dus de weerstand is laag, Aoife komt met extra veel virussen thuis van de creche en herstellen is lastig. En met zo'n bevalling koud achter de rug loop vooral ik nogal te sukkelen, waarschijnlijk omdat mijn energie nu naar Fergus gaat: eerst hechtingen die niet goed wilden helen, uitslag, toen een hernia, ook met uitslag op de zenuwbaan, en nu weer gordelroos (net als een paar jaar geleden -joepie- in mijn gezicht) en natuurlijk een losse vulling... kortom, zo ben ik dus inclusief alle routine checkups en eerste inentingen (Fergus had de zijne afgelopen woensdag) zo'n beetje wekelijks bij de huisarts te vinden. Die zei trouwens dat het niet zo gek was, twee babies in drie jaar, met daar tussenin meer dan de helft van de tijd borstvoeden, daarvoor verminderde immuniteit door het veelvuldig vliegen en nu een drukke peuter en een baby... Geen wonder dat mijn weerstand er compleet aan is, een klein wondje bij mijn nagel duurt nu al meer dan een week om te helen, ondanks trouw savlon-gesmeer!
Het advies: goed eten, blijven bewegen (alsof ik de keus heb!) en goed slapen. haha. Ik hoop maar dat het snel lente wordt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten