dinsdag 5 februari 2013

de tijd vliegt

ja echt. Het is alweer meer dan twee weken geleden dat ik heb geschreven en Fergus is al acht weken nu. Iris en Bernhard zijn hier op bezoek geweest (dus dat wilde zeggen: tussen de bedrijven door snel het huis schoonmaken, de nieuwe wc verven, ondoorzichtig folie op de glazen deuren plakken in plaats van die stoffige bamboe en houten rolgordijnen die de vorige bewoners hadden achtergelaten (groot succes! een stuk lichter en cleanere look), ja en voeden natuurlijk en met Aoife spelen en alles dat ik verder ook doe.

Intussen proberen Padraic en ik goed gebruik te maken van deze toch tamelijk flexibele baby door af en toe samen te lunchen, en zo ging ik dus een paar weken geleden alweer met Fergus in de sling met de bus naar de campus, om te overleggen met Aoife's key worker (juf) en te eten met mijn man.
 in wiens kantoortje Aoife's kerstcadeau van de creche hing:
Met haar ging alles goed, zei haar juf  en dat klopt. Aoife is een 'groot meisje' - al proberen we haar toch een beetje duidelijk te maken dat zolang ze nog een luier draagt dat wel meevalt met dat grote. Madame kan prima op het potje, maar doet het niet. Ze geeft zelfs geen kick als haar luier vol zit, en ontkent in alle toonaarden als ze een poepbroek heeft. Gelukkig (?) komen daar de zintuigen verder wel bij van pas... De peppa pig onderbroeken liggen al klaar voor als Padraic en ik er eens een week of wat aan willen gaan beginnen, want we denken dat het gewoon een kwestie is van luier af doen en dan maar leven het de gevolgen... Mischien beter als het wat warmer is.
Al is het hier nou ook weer niet zo koud geweest als in Nederland. Geen sneeuw bijvoorbeeld, tot verdriet van ons allemaal eigenlijk. Aoife zou er nu echt iets mee kunnen en ook schaatsen lijkt haar aan te spreken want kijk: hierboven staat ze op de schijven van haar stapeltoren: 'keet keet' - het duurde even voordat ik hem doorhad maar ze bedoelde dus 'skate skate'! Mijn Hollands hart smolt, dat snapt u natuurlijk wel.

En over nog meer smelten gesproken:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten