donderdag 3 januari 2013

dingen die we niet willen vergeten

hoe een zonnige Aoife na een week (minstens!) van humeurigheid en driftbuien op oudejaarsdag met Gérard en mij poppetjes heeft getekend en toen een tekening van mij maakte, met Fergus op schoot! Als dat geen acceptatie is! Mijn beste cadeau ooit!
hoe Fergus voor het eerst in bad ging met mij op kerstochtend en we gisteravond Aoife en Fergus samen gebaad hebben.

Hoe hij 's ochtends sowieso mee de badkamer ingaat en dan in zijn beddie slaapt terwijl ik douche.

De eerste keer in de dubbele kinderwagen, naar de kerststal kijken in de kathedraal.
Hoe we soms zo moe waren dat we allevier een dutje deden in de middag...
Hoe Aoife voor de eerste keer Toy Story keek, en daarna ging vliegen als Buzz Lightyear: "to Aoife and beyond!" zei ze. Close enough...
En Fergus' eerste tummy time. Hij heeft zijn wakkere periode als Aoife al in bed ligt (of ze erin blijft is een tweede), wat dus heel goed uitkomt voor ons. Dan kan hij elke dag even op de vloer liggen, een beetje spelen, zonder dat we bang hoeven zijn dat er een klein persoon bovenop hem gaat staan. Want ook al is Aoife heel blij met haar broertje en wil ze nog steeds elk moment weten waar hij is, ze kan nogal onbesuisd uit de hoek komen.
Hoe ongelooflijk lastig het is om Fergus met dit donkere winterweer een keer in daglicht op de foto te zetten met zijn ogen open. Hij slaapt zoveel, overdag en 's nachts! (Geen klachten daarover overigens)...

maar dan toch! Jawel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten