zaterdag 8 december 2012

meer kerst terwijl u wacht

de midwife had gisteren wat eiwit in mijn urinemonster ontdekt, en ik zelf voelde een blaasontsteking opkomen, die vannacht inderdaad doorzette, waarbij een voordurend schoppende baby niet hielp. Midden in de nacht het ziekenhuis dus maar gebeld en ik er naartoe in mijn eentje met de taxi en ziekenhuistas. Ze hebben mij en de baby twee uur aan de monitor gehad, en antibiotica gegeven in de hoop dat de ontsteking nog over gaat voor de bevalling. Dat was dus een korte nacht voor mij, en ook voor Padraic die hier het fort bewaakte. Gelukkig sliep Aoife door.

Vandaag zou granny komen, dus tot die tijd wisselden Padraic en ik elkaar af met Aoife en uitrusten.  Toen het mijn beurt was scheen de zon hier nog en hebben Aoife en ik twee van deze kerstkransen gemaakt: handen printen met groene verf op wit papier en dan uitknippen en in een rondje lijmen. Aoife vind het geweldig, dit soort activiteiten duren ongeveer een kwartier, precies lang genoeg voor de peuterconcentratie, en ze had er dudielijk lol in om haar handen op het papier te drukken, en ik intussen maar verse a4tjes voor haar neus leggen... Ik vind het resultaat goed gelukt, en de kleur groen heeft precies die rupsje nooitgenoeg variatie die hem zo natuurlijk maakt... Of en wanneer we eraan toe gaan komen om een echte boom op te zetten weet ik niet, maar intussen proberen we het huis zo kerstklaar mogelijk te maken.

en nu is alles buiten grijs en is granny hier en kunnen wij allebei even rusten - stilte voor de storm!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten