maandag 26 november 2012

twee avonden uit en dan een weekend plat

Vorige week donderdag ging ik met Andrea naar de film in the Dukes, het locale filmhuis. Het is daar altijd maar afwachten wat er speelt, maar aangezien dit over twee meisjes in de jaren 60 ging, en Joan van Madmen in een bijrol had dachten wij: waarom niet? Het was de vroege film en we waren dus ook vroeg thuis, de film was zozo (Ginger & Rose).
De volgende avond -je zou het bijna niet geloven- was alweer een avond uit: Padraic en ik waren uitgenodigd voor een Thanksgiving diner bij een collega. En aangezien we dachten: dit zou voorlopig weleens onze laatste kans op een avond uit kunnen zijn gingen we. Er waren 16 mensen, het eten was heerlijk en het was ook heel gezellig (met zonder dank zeggen trouwens). Charlotte was aan het babysitten, en ook al zag de baby in kwestie dat niet zitten, ze was maar tien minuten van slag (schijnt) en sliep redelijk goed. Zo niet mama, ik moet inmiddels elk uur wel naar de wc.
Kortom:
Ik was het weekend compleet gevloerd.
Helemaal toen Aoife zaterdagnacht echt de hele nacht om de haverklap wakker werd... mijn hemel, ze heeft altijd zo goed geslapen, moet dat nu dan stoppen?
Slopend! het is maar goed dat ik zo'n lieve man heb, die dan met Aoife naar Molly's kinderfeestje gaat en boodschappen gaat doen en gaat wandelen enzo, zodat ik in bed kan bijkomen...
Desalniettemin de afgelopen dagen toch nog wat leuke plaatjes geschoten:
'naaien', blijft leuk. 
als ze net zo lief is voor haar babybroertje straks als voor haar poppen komt het wel goed...
alle puzzels gedaan
alle babies naar bed
En vandaag kwam de midwife even langs. Hoe dat straks moet als de bevalling begint weten we nog niet. In principe komen granny en grandad, maar dat duurt een uur of twee, en in de tussentijd ligt het eraan wie van onze vrienden op dat moment beschikbaar is, en welke dag/tijd van de dag het is... Echt in rust voorbereiden is er dus niet bij, en ook is het hierdoor moeilijk te zeggen waar de bevalling zal plaatsvinden. Ik sta op de lijst voor een thuisbevalling, maar als Aoife hier is met oppas, dan zal het waarschijnlijk toch het ziekenhuis worden.. we zullen zien.

Om iedereen optimaal op de hoogte te houden tegen die tijd, met plaatjes enzo heb ik een instagramaccount geopend. Eenieder met een smartphone kan daar zo de dagelijkse wedervaardigheden in fotoformaat bijhouden en tzt ook de eerste fotos van spruit twee bewonderen... Allemaal instagram downloaden en mrsnomi gaan volgen dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten