maandag 22 oktober 2012

herfst

Het is herfst en dat betekent vreemd genoeg best mooi weer, dag in dag uit, een zonnetje en droog. We zouden zaterdag dan ook gaan wandelen in Wensleydale, met Aoife's peettante Emma en haar gezin. Zij wonen in York, dus we zouden ergens in het midden elkaar ontmoeten. Maar het midden bereiken is bochtig en helaas werd Aoife weer flink ziek in de auto, zozeer dat we besloten dat nog 25 minuten verder van huis te gaan reizen misschien toch niet zo'n goed idee was, we moesten ook nog een keer terug immers en na de heenweg alleen al zat het overgeefsel in mijn haar... Jammer.
We waren dus gestrand in Hawes, waar het Yorkshire Dales museum is (met een trein met kinderknutsel- en-speelhoek), en een speeltuin en een heel snoezig dorpje met veel kakkerige outdoorwinkels en een prachtige snoepwinkel en van allerlei craftwinkels. Gek genoeg heb ik er geen kaaswinkel gezien. Als persoonlijk memento van de dag heb ik een bol locale wol gekocht: in de vallei gesponnen en geverfd van 100% wol van het Wensleydale schaap. Goed voor toch tenminste een muts of sokjes voor Aoife.
Mijn nesteldrang richt zich momenteel op haar overigens. Ik zal weinig tijd hebben om te naaien, en Aoife is flink gegroeid de laatste maanden, dus ze was wel toe aan nieuwe jurken. Ze houdt van bloemen nu, en wordt steeds geinteresseerder in roze, dus de score tot nu toe is vooral veel van dattum, gecombineerd met blauw, bruin en geel. Een combinatie van nieuw, ebay en zelfgemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten