vrijdag 14 september 2012

karakter

Is ze weer uit een van haar coconnen gekropen? We weten het niet, maar Aoife was in een opperbeste bui vandaag. ze sliep uit totdat Dave er was, had toen ontbijt in bed bij ons (wij kruipen er voor het gemak gekleed weer in, de kruimels 's avonds nemen we voor lief, het licht in de slaapkamer is zoveel prettiger dan aan tafel in de morgen), en las toen een uur lang met mij samen uit de nieuwe boeken die gisteren waren afgeleverd.
hm.. tijd voor een terzijde: in juli kreeg ik een mailtje doorgestuurd via een Duitse kennis hier, die had gezien dat iemand een hele lading Nederlandse kinderboeken in de aanbieding had. Ik gereageerd natuurlijk en nadat alle betrokken partijen op en terug van vakantie waren kwam Brigitte gisteren de boeken brengen. Vier tasssen vol, en grotendeels precies goed voor Aoife's leeftijd nu! Ik heb ze verstopt en ga ze gedoseerd aan haar geven, om de lol zo lang mogelijk te verdelen, maar wat ze er tot nu toe van gezien heeft was een grote hit, al maak ik me een beetj zorgen om  "nog een kusje" een boek dat gaat over een kindje dat maar niet wil gaan slapen en steeds uit bed klimt totdat moeder erbij komt liggen die dan prompt zelf in slaap valt.
Madame heeft haar eigen outfit uitgekozen vandaag, en dan is dit het resultaat.
in eerste instantie ook met een medaille overigens.

Dan voor de lunch naar buiten, boodschappen doen en een sausijzenbroodje eten van Greggs the baker's. Aoife's eerste. Dan thuis slapen en na het slaapje volledig verrast staan te kijken dat ik water voor haar had klaargezet beneden, en rijstekoeken en een babybel kaasje. Voor mij?! Alsof ze nooit wat te eten krijgt!
Meer boeken, kinderliedjes, dansen, torens bouwen en natellen

en dan tijd voor knofje. Weer eens wat anders dan Peppa Pig die we de afgelopen weken steeds hebben gezien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten