woensdag 20 juni 2012

zieken

op de familiedag moest opa verstek laten gaan wegens buikgriep, en vorige week was het Aoife die drie dagen nauwelijks wilde eten en toen opeens tijdens een dutje haar bed onderspuugde (en mij riep, allereerst om haar speentje te pakken dat aan de 'overkant' van het braaksel lag waar ze dus niet bij kon en daarna om me te vertellen dat het allemaal uit haar mond was gekomen).
Eergisteren was het mijn beurt (een fijne catch 22, met maagpijn en overgeven als ik at en misselijkheid van de zwangerschap als ik niet at) en gisteren tenslotte ook Padraic.

Dit is nou het nadeel van samenwonen in dichte nabijheid mensen, vroeger had ik hier nooit last van! 

Maar goed, gisteren dus een rustige dag gehouden van bijkomen en vooral niet al te druk doen (op mijn eigen zieke dag had ik de pech dat vlak na mijn ochtendovergeven Aoife me vol in de buik een keihard knietje gaf waarvan de midwife aan de telefoon dacht dat een bezoekje aan de drop-in clinic (bovenop en dan nog een heel stuk op onze oude heuvel) toch echt het beste was... dus ik te voet de heuvelop en weer af: te veel inspanning op de zieke maag kan ik je verzekeren!). En dus kon ik zonder wroeging toen Aoife -gelukkig heel lang- sliep in de middag in het zonnetje aan mijn laatste project werken. Ik ben namelijk weer iets aan het maken, en dit keer voor mijzelf: een honderd procent eco-wollen sjaal in grijsgroen met kantmotief, gebaseerd op dit patroon van de wedding shawl van purl bee (maar dan niet met 153 steken maar met 83). Mooi! en Zacht!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten