zaterdag 19 mei 2012

2012 year of britain

Ondanks alle politieke chaos in het Verenigd Koninkrijk heeft het land het in 2012 hoog in de bol: de Olympische spelen (22 juni komt de vlam door Lancaster en reken maar dat we gaan kijken!), het Diamond Jubilee van Queen Elisabeth op 2-5 juni - ehm, dat is het wel zo'n beetje: allemaal reden om 2012 uit te roepen als het jaar van Britain, en de winkels en de media staan er vol mee. En dan niet alleen hema-achtige taferelen met knusse kroontjes voor de opschmuk (was het maar zo'n feest - laatst keek ik weer eens op de hema website en werd ik gevraagd om een enquete in te vullen. Ik meedoen natuurlijk omdat ik hoopte dat er aan het einde een vakje zou zijn met : heeft u nog overige opmerkingen over de hema website (zoals dat hoort in een nette enquete) en ik dan kon invullen: JA!!! verzenden naar het buitenland!!! maar nee, dat vakje kwam maar niet... maar dit terzijde)... nee, ook de standaardkledingwinkels hebben complete britannica afdelingen voor groot en klein:
en m&s doet goed mee, met de op Sasek geinspireerde verpakkingen (als ze die toch eens hielden... er is nog hoop voor de stijl hier). Het idee is 60 jaar geleden waren het de fifties en daar wordt naar terug gegrepen in de styling (niet alleen qua voeding overigens).

en wat doen vader en dochter om hun nationalisme eens aan te zetten op de zaterdagochtend?
een traditioneel british brekkie

beans on toast!
(niet mijn cup of tea, vooral niet op de vroege ochtend!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten