dinsdag 6 september 2011

mag ik u wat belgen aanbevelen?

stomtoevallig liep ik tegen deze blogs aan, beide vlaams beide vol van inspiratie:
tantehilde en mmezsazsa. wat een verademing om leuke nederlandstalig bloggezwets te lezen, die belgen zijn ook zo hip he, daar kunnen wij nog wat van leren (hoewel, wie 'wij' nu zijn... ik tenminste verkeer in lichte identiteitscrisis als buitengewonende nederlandse, maar dat de mensen in Lancaster er wat van kunnen leren is helaas maar al te duidelijk). En bovengenoemde dames geven ook nog naaitips: gratis en voor niets! Jurken en babybroeken, rokjes in alle soorten en maten.

Ja ik ben zeer geinspireerd nu. Zeer!

Met de buurvrouw van de overkant (de mama van baby Ella, de nieuwste pleinbewoner) heb ik besloten dat die babyjurkenbusiness er echt moet komen. Zij - grafisch ontwerper- gaat me helpen met Etsy als dat zover komt, en intussen probeer ik de craft fair hier in de stad (ik moet nog een 'portfolio'  indienen met fotos van mijn creaties), misschien de tabletop sale in de kathedraal en de 'beter-dan'dit-gaat-het-helaas-niet-worden-in-ieder-geval-matig-designbewuste-cadeauwinkel Arteria (die naar verluid overigens ook alleen maar kan blijven bestaan omdat de eigenaresse zelf goed in de slappe was zit, want ze draaien verlies aldus weer een andere belse... enfin).

Dit alles (enthousiasme, hoop) is overigens hard nodig want na Beijing heb ik (als altijd na het reizen) weer een flinke Lancastermoeheid. Versterkt ditmaal door onhandig planningnieuws van de kant van het lesgeven (alles tegelijk in januari-- ik kan toch niet Aoife even in december proppen zodat ik januari meer tijd heb voor het lesgeven? (met onderzoek naast onderwijs gaat dat wel zo namelijk) *), de eeuwigdurende grijze dagen, goedbedoelde opmerkingen van andere congresgangers die hun oren niet kunnen geloven dat ik na deze presentatie hoogstwaarschijnlijk academia gedag zeg, en ikzelf die daar ook even om moet slikken**, een ontstoken schouder, en god weet wat nog meer allemaal...

Meanwhile, ook al voel ik me uiterst onproductief, deze week terug heeft al geresulteerd in een babyjurk, vier potten crabapple jelly (zoals reeds gemeld) en een lading bosbessenmuffins. Ik hou niet van muffins, maar deze zijn Heel Goed Gelukt, Gwenda gaf ze gisteren vijf sterren (en die houdt ook niet van muffins). Eigen recept, btw. (en dat bruine randje onderaan de gele kant van de jurk is dus met opzet, qua leuk detail, en ook helemaal recht en keurig- in het echt).

en hier getoond door mademoiselle herself:


(het is een beetje lastig om haar tegenwoordig nog stil op een foto te vangen, maar dat geeft juist zo'n leuk gevoel van beweging, nietwaar?)
O, en vanavond komt de nieuwe lamp, huwelijkscadeau van papa en mama!

haaa... het was goed om even bijgepraat te hebben...

* ik wacht nog op nieuws van Psychology in Education, waar ze me wel eventueel elke week een paar uur nodig zouden kunnen hebben.
** afgezien dan van het langbeloofde en hoognodige afronden van het Working Memory artikel dat er echt heus snel van gaat (en moet) komen (hoor, Jan...)

1 opmerking:

  1. Hoi Nomi,

    Jij kent mij niet en ik jou ook niet echt, hoewel ik door deze blog wel het gevoel krijg je te begrijpen. Ik ben Joke Abrahams en woon in het Nederlandse dorpje Mill. Ik ben een zus van Maria Donkers.Ik ben oma van Jorn en Karlijn. Jorn is op 26 mei 1 jaar geworden en Karlijn is op 6 september 1 jaar geworden.Maria vertelde trots over Aoife.
    Ik vind het erg leuk om de ontwikkelingen van Aoife op deze manier te volgen en herken veel van de verschillende 'sprongetjes', zoals men dat tegenwoordig noemt.

    Ik kan me ook wel voorstellen dat het niet gemakkelijk is om in Engeland te wonen en niet je eigen taal te kunnen spreken.
    Ik heb begrepen van mijn zus dat er wel regelmatig over en weer gevlogen wordt.

    Ik merk ook wel dat jij ontzettend creatief bent en je vind vast wel iets wat je met plezier gaat doen. Ook als je gewoon in Nederland woont is een kindje erbij een grote verandering in je eigen leventje en dat van jullie samen. Het is een schat van een meisje, maar zo'n kindje kost heel veel energie. Na 1 dag oppassen merk ik dat al.

    Wat ik je wou vragen:Dat jurkje dat Aoife aan heeft ziet er erg leuk uit. Ik zag in mijn verbeelding Karlijn er ook al in rond lopen. Ze kan nu achter een duwkar/blokkenwagen lopen.
    Het ziet eruit alsof het niet erg moeilijk is om zo'n jurkje te maken. Kan ik dat patroontje ergens vinden? Ik heb vroeger veel genaaid, maar dat is al erg lang geleden. Door het zien van het jurkje, en de jurkjes die ik al eerder gezien heb, krijg ik weer zin om te naaien.

    Zo zie je dat er ergens op deze wereld mensen zijn, die je niet kent, die genieten van deze blog!Heel véél succes met het vinden van een nieuwe job/levensinvulling/kinderkledingwinkel?

    Groetjes Joke Abrahams

    BeantwoordenVerwijderen