woensdag 3 augustus 2011

nieuwe laptop

nog een keer reizen met extra belasting, als ik de UvA laptop de eerstvolgende keer dat ik naar Nederland ga ga teruggeven, maar verder is het licht als een veertje want ik ben sinds gisteren de trotse bezitster van een nieuwe 11 inch macbook air. Klein! 20x30cm (x tussen de .3 cm en de 1.7 cm) en licht! (1.03kg). wat een verschil! hij past zelfs in mijn handtas. Ik moet wel een beetje wennen aan het feit dat het nu een mac is, maar dat begint al aardig te komen. Een advies voor wie dit ook ooit wil gaan doen: ga bij de setup niet in zee met de automatische wireless migration assistent, wat foto's en bestanden overzetten gaat iets van 15 uur duren als je geluk hebt, maar mocht je toch die fout maken, weet dan dat je ongestraft de boel kunt onderbreken (mac sluiten onderbreekt het proces, cmd Q sluit de computer af, dan ook nog even bevestigen op de pc) en opnieuw beginnen. De setup assistent begint dan gewoon overnieuw en ik heb niet de indruk dat ik allerlei halve bestanden op mijn nieuwe (flash!) harde schijf heb staan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten