zaterdag 23 juli 2011

water

We zijn op vakantie in Nederland en de rode draad is water, oftewel ba, want zo noemt Aoife dat tegenwoordig (ze heeft ook maa (tomaat) en mà (Max, de poes van Lokke waar we nu logeren) en baa voor het geluid van schapen, maar dit terzijde. Het heeft al veel geregend. Donderdag zelfs zoveel dat we in tien minuten buiten compleet maar dan ook compleet doorweekt waren (ik zeg we, maar ik ben binnen gebleven, Padraic en Aoife moesten zich echter omkleden na hun lucht happen). De hele dag heeft het gegoten, ik heb nog nooit zoiets gezien!
Maar de dag erna was het weer even stralend mooi en hadden we afgesproken om bij Iris en Bernhard en de kinderen in Zeeland op visite te gaan in hun huisje. Ik ken Iris al 19 jaar, en al die tijd gaat ze elke zomer naar Zeeland voor de rust (langer zelfs, zij komt er al 31 jaar schijnt) en het was dan ook een hele eer dat we zomaar mochten komen. Het was een vakantie in één dag: zeeuwse bolussen in de zon, picknicken, lekker bij het zwembad zitten, pannekoeken voor avondeten en naar de strand. En net als op Muck rende Aoife à la minute de zee in. Geen angst meer, zoals op Kreta, ze vindt het geweldig! (wat heel gek is trouwens is dat ze nu haar badje niet leuk meer vindt en weigert te gaan zitten...hmm)

ps ik krijg het niet voor elkaar om plaatjes te publiceren, die houden jullie dus tegoed.
gelukt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten