donderdag 19 mei 2011

What to wear

Gisteren was een dag voor de laatste hand aan de trouwoutfits van Padraic en mij. Ik mag dan wel twee jurken hebben, allebei vintage, maar juist dat laatste maakte me een beetje bang dat het daardoor allemaal erg bij elkaar geraapt en shabby eruit zal zien. Ik had dus vorige week een afspraak met de bruidsnaaister in het Storey instituut hier om de hoek en zij heeft naar mijn jurken gekeken en me geholpen met de laatste finishing touches; wat met mijn hoofd te doen; een voeringzoom wat korter te maken en de schouders wat in te nemen. Gisteren was alles af en kon ik het gaan passen en ophalen. Het was alleen al leuk om nu eens in goed licht bij een enorme spiegel te zien hoe mijn jurken staan. Ik was natuurlijk nooit naar een bruidszaak geweest om eens uitgebreid jurken te gaan proberen, maar dit was minstens even leuk. Haar klanten willen voornamelijk de strapless jurk, en ze zei dat ze door deze twee jurken heel geinspireerd was geraakt en dat ze hoopte dat nu na de Royal Wedding de trend een beetje zal omslaan van strapless glad satijn naar kant en  mouwen...
De ouders van Padraic kwamen oppassen en wij gingen 's middags naar Manchester om voor hem te kijken (en kopen). Manchester is maar een uur hier vandaan met de trein maar met een kleine baby doe je dat toch niet zo een-twee-drie in je eentje. Het was erg leuk om weer eens in een grote stad te zijn waar iets te beleven valt, terugkomen in Lancaster is daarna altijd even flink slikken (en klagen, ik geef het toe). De zon brak door en woensdagmiddag bleek een goede timing voor de rust in de stad, alle winkels hadden alle tijd voor ons en we hoefden ons niet door de massas te wringen. Padraic is ook geslaagd en tussen de bedrijven door heb ik zelfs kans gezien om snel ondergoed aan te schaffen voor bij mijn jurken. Nu moet Padraic alleen nog schoenen en een das en dat is het dan.
Maar op het resultaat moeten jullie nog even een goede twee weekjes wachten...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten