woensdag 7 april 2010

tandenupdate

Het is achter de rug! Laat de baby nu maar komen!
Na een hopeloze nacht (wie wil er slapen als je in je slaap onbewust je tanden kapotwrikt?) en een dag vol afleiding mocht ik me om drie uur melden bij tandarts Zeppelin. Ik had gisteren ook nog een collega van Manuel gemaild die ik op zijn verjaardag had ontmoet en me had verteld dat hij een aantal tandartsen persoonlijk kende, en wat bleek: mevrouw Zeppelin was zijn vrouw! Hij had haar ook nog over mij verteld (niet wetende dat ik inmiddels al een afspraak had geregeld bij haar praktijk) en mij gemaild dat ik altijd langs mocht komen en ze wel tijd zou maken voor me, omdat ze ook wel inzag dat het een noodgeval was!
Fijn dus, maar wel ook weer typerend: goede zorg is niet vanzelfsprekend hier, je moet geluk hebben.
Hoe dan ook. Aangekomen bij de privékliniek in het centrum was ik al bereid om diep in de buidel te tasten, maar nee, op aandrang van de tandarts zelf wilden de assistentes me alleen maar als NHS patient inschrijven, dan was het immers gratis. Ik weet niet of dit is overgekomen in mijn eerdere stukjes, maar een NHS tandarts is onmogelijk te vinden, laat staan een die goed en aardig is.
Ze heeft alles schoongemaakt, het gaatje gevuld, geconstateerd wat er nog meer nodig was (een röntgenfoto en op den duur nog een vulling en een kroon, maar niet voordat de baby er was en we een soort van ritme hebben), en wees me erop dat ik tot een jaar ná de geboorte nog gratis voor al deze behandelingen terecht kan. Ik kan het niet geloven, wat een opluchting! Maar ook, wat een geluk, en zo zit het hier in elkaar, ik weet niet of dat goed is. Ik heb toch liever een systeem waar iedereen dezelfde kansen heeft...

1 opmerking:

  1. Goed om te lezen dat het alllemaal gelukt is en nu achter je ligt! Laat de baby maar komen..wij zijn er klaar voor! (hihi)
    Groetjes Lokke

    BeantwoordenVerwijderen