maandag 8 februari 2010

Wiegeliedjes

Tot mijn eigen verbazing doe ik mezelf soms denken aan Nicolien, getrouwd met Maarten de hoofdpersoon in Het Bureau van J.J. Voskuil. Terwijl hij carrière maakt en ze een behoorlijk comfortabel leven kunnen leiden, voelt zij zich bezwaard: waarom zij wel en anderen niet? Hier geldt een beetje hetzelfde, maar dan mbt het milieu en bezittingen, zonder nou direct eco-warriors te zijn.We hebben nog een hoop dingen nodig voor de baby. We willen het liefst niet al te veel spullen hebben, we kunnen nauwelijks iets kwijt, en we willen ook dat we liefst zoveel mogelijk dingen hergebruiken en zo min mogelijk toevoegen aan de zooi op deze wereld... Maar we houden ook van mooi...

Een wiegje voor in onze slaapkamer (ledikantje van Lokke gaat denk ik niet passen daar), voor de eerste paar maanden staat nog op het lijstje. De keus hier is: een houten wieg die niet veel kleiner is dan het ledikantje dat al op zolder staat te wachten, een moses-basket (er is er een in Padraic's familie, maar ik heb het nog niet gezien)-- over het algemeen erg fluffy en romantisch en met ruches versierd, een lange zoektocht naar een leuk vintage exemplaar (in Nederland weet ik wel wat ik zoek en leuk vind en waar ik dat kan vinden, maar hier in Engeland is vintage voornamelijk nog shabby chic knusheid) en dan deze kartonnen variant, de eco-cradle van Green Lullaby (ongeveer 75 pond incl matras):
Volledig veiligheidsgoedgekeurd, waterproof en vuurvast en gemaakt van gerecycled karton, zelf ook weer te recyclen. En mooi, vind ik. Er staat er een te koop op Marktplaats voor 40 euro, incl matrasje, maar ja hoe krijg ik dat van Haarlem naar Amsterdam en dan naar Schiphol en vandaar naar Lancaster? (Hoewel, dat laatste stuk is waarschijnlijk nog het haalbaarst, aangezien ik terugvlieg met KLM (= gratis incheckbagage), samen met Scott, die op visite komt (= gratis sjouwer)... hmmm... iemand met auto zin om me te helpen tussen 11 en 19 februari?)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten