zondag 24 januari 2010

Manchester


Gisteren ben ik met Karen naar Manchester geweest om de stad te zien en te winkelen. Zoals altijd is het meer rondkijken dan daadwerkelijk geld uitgeven (ik vind het heel moeilijk om in een keer te beslissen, vooral omdat ik het liefst zo min mogelijk dingen zou hebben, maar dan wel precies de perfecte dingen,die alle andere versies overbodig maken). Maar: wat een opluchting! Engeland is wèl bekend met de rest van de wereld, en dan bedoel ik niet dat Manchester (itt Lancaster) een H&M heeft (hoewel ik toegeef dat dat wel leuk was, vooral de nu eens niet alleen maar roze en blauwe babykleertjes kijken), maar dat ik in de zijstraatjes in de kleine winkeltjes dingen tegenkwam die ik alleen nog maar in blogland had gezien. Veel kaarten en notitieboeken van darlingclementine bijvoorbeeld, zoals deze hierboven (bij het cafeetje/lunchroom Oklahoma, dat me een beetje aan Latei op de Zeedijk doet denken, door de combinatie van verantwoorde gerechten op een mengelmoes van kringloopservies, geserveerd temidden van een hoop vintage en andere zooi (in de beste zin des woords)).


(foto via Flickruser fotofacade)

We misten de trein en het is een uur reizen, dus ueindelijk waren we laat thuis (waar Padraic op me wachtte met zelfgemaakte curries, hoera!) allebei een kleurige jurk rijker. Maar ik ga zeker nog een keer naar Manchester, al was het maar om de banden met de buitenwereld ietsjes aan te halen.

1 opmerking: